polskie centrum bizarro

„Paradoks” by Darek Kuchniak

In Różne, różniste on Październik 8, 2013 at 6:00 am

niedobreliterkitxtPo raz kolejny niedobre literki mają przyjemność zaprosić do lektury szorta autorstwa Darka Kuchniaka. Dzisiaj tekst bardzo życiowy, a mianowicie opowiadający o tym, co musi spotkać mężczyznę, aby stał się piękny, bogaty i pożądany przez jeszcze piękniejsze kobiety.

Darek Kuchniak zarezerwował sobie prawo do nieodpowiadania na pytania czytelników takie jak: „skąd ty to wiesz?” oraz „po czemu ta żaba?”. Nie bierze także odpowiedzialności za wszelkie próby postąpienia w zgodzie z poniższą opowieścią. Tak więc, nasi drodzy, czytajcie, ale ostrożnie do tych rewelacji podchodźcie. Na odszkodowanie nie macie co liczyć…

Miłej lektury!

h

Paradoks

h

Spacerowałem właśnie głównym deptakiem Kielc, czyli tzw. „sienkiewką”, kiedy zaczepiła mnie Cyganka i obiecała, że pokaże mi przyszłość, jakiej inni mogliby tylko pozazdrościć. Poradziłem jej uprzejmie, żeby poszukała innego frajera i zadowolony z własnej asertywności wszedłem do najbliższej bramy. Moja radość nie trwała jednak długo. Uświadomiłem sobie bowiem, że jakaś tajemna siła każe mi wejść do podziemi budynku. Nieprzyzwyczajony do mroku, jaki tam panował, nie zauważyłem, kto dał mi solidnie w czerep. Kiedy się ocknąłem stała nade mną Cyganka. I rzecz jasna właśnie ta, której usługami pogardziłem. Wszystko wskazywało na to, że może być ze mną krucho.

– Każdy z nas chciałby być piękny, ale niewiele osób wie jak żmudny i czasochłonny jest to proces. Warto tę wiedzę posiąść, choćby po to, żeby uchodzić w towarzystwie za dziwadło i zyskać dużo miejsca przy stole na fajnych imprezach. Co skutkuje tym, że można jeść bez ograniczeń pyszne chipsy, bez oglądania się na konkurencyjne dłonie – powiedziała Cyganka.

– Conchita Martinez – odparłem.

Kobieta spojrzała na mnie podejrzliwie, ale po chwili wróciła do przemowy.

– Zacznijmy jednak od początku. Jak to często w życiu bywa najpierw musi być idea. I jeżeli ktoś zapragnie naprawdę szczerze, by zostać pięknym, a ma przy tym czyste serce jest w stanie zmaterializować swe marzenia. I w takich właśnie okolicznościach powstaje Uroda – małe, urocze dziewczę o blond włosach i wąskiej talii. Nierzadko bywa jednak tak, że zostaje ona połknięte przez zwierzę – najczęściej dorodną żabę. W konsekwencji siedzi „biedaczka”, gdzieś w środku organizmu nosiciela pośredniego i czeka na okazję, aby wyrwać się na lepszy świat i obdarzyć kogoś idealnym pięknem.

– A co ja mam z tym wszystkim wspólnego? – wtrąciłem i ucieszyłem jednocześnie z tego, że mój poobijany czerep zaczął w końcu w miarę normalnie pracować.

– To oczywiste. Jesteś paskudny niczym polip w nosie trolla. Chcę ci pomóc, mimo tego, że jesteś cham i prostak.

W tym momencie mój mózg nie wytrzymał presji środowiska zawieszając się na czas nieokreślony. Podejrzewam, że była to reakcja obronna organizmu, nienawykłego do tak dużego stężenia absurdu. Cyganka kontynuowała wykład.

– W tej fazie rozwoju doświadcza nieszczęsna, ze względu na działanie soków żołądkowych zwierzęcia, ciągłych transformacji. Nierzadko prowadzi to do pomieszania zmysłów. Laotańscy naukowcy twierdzą, że Urody z takim defektem odpowiadają za wiele okropieństw obecnych w naszym współczesnym świecie – z muzyką disco polo oraz bikini dla „puszystych” psów na czele…

Uroda, która rozwija się prawidłowo, wnika w układ nerwowy płaza i wykorzystuje go do własnych celów. Łatwo rozpoznać takiego osobnika, ponieważ nie składa skrzeku, lubi się opalać i gustuje w polskiej literaturze offowej. W międzyczasie „nosicielka piękna” szuka sposobu, żeby jak najszybciej doświadczyć ostatecznej metamorfozy. Aby mogło ona nastąpić, musi zwabić w pobliże nosiciela pośredniego przedstawiciela homo sapiens sapiens, który jest posiadaczem odpowiedniego szczepu bakterii…

Romka zamilkła i otworzyła wieko ogromnego kufra, dobywając z jego wnętrza dorodną żabę. Zrobiła to w chwili, kiedy po raz kolejny odzyskałem kontrolę nad umysłem. Wtedy dopiero dotarło do mnie, co za chwilę nastąpi.

– Uroda w ciele płaza hipnotyzuje takiego osobnika i składa na jego ustach gorący pocałunek. Po przeprowadzeniu wymiany flory bakteryjnej może się jednak okazać, że mimowolny pretendent do wdzięków płaza, nie posiada wspomnianego wyżej szczepu bakterii. Co wtedy? Uroda szuka następnego delikwenta, aż do skutku. Co nierzadko trwa latami i dlatego też tak niewielu mężczyzn jest naprawdę przystojnych – podsumowała Cyganka.

– Zdaje się, że ja mam to szczęście – powiedziałem cicho, śmiertelnie przerażony.

Czułem, że tylko jakiś cud mógłby sprawić, że odzyskam wolność.

– Nie inaczej – wykumkała żaba i wsadziła swój długi, wilgotny jęzor w moje gardło.

Nie mam zielonego pojęcia co się działo dalej, ale moje życie zmieniło się diametralnie. Porzuciłem pracę w szkole i zająłem się modelingiem. Mam mnóstwo szmalu, a najpiękniejsze kobiety globu błagają o jedną noc w moich ramionach. Tylko jedna myśl nie daje mi spokoju – co stałoby się z moim życiem, gdybym nie zachował się jak zwykły cham?

  1. Kurcze, tyle razy przechodzę „sienkiewką” i na zaczepki cyganek wykazuję ignorancję.
    Przy kolejnej okazji, nie będę już taka grzeczna.;)

  2. jak powiadał mój kolega z Kielc: jeżeli kogoś ignorujesz, to stajesz się ignorantem.

  3. dlaczego moje opowiadanko nie miało zajawki na książkotwarzy? azali niegodnym?

  4. Meh, możeś po prostu, jako żywo, too cool i insi zdziergać tego po krzywu nie mogą. 😉

    • słusznie gada… cokolwiek znaczy to co powiedział 😉

      ale tak po prawdzie to ja bym od Paskuda nie wymagał wielkiej pilności w pracy. On zupełnie niezłośliwie musi odwalić od czasu do czasu jakąś kitę. No bo to Paskud jest. Zatem to raczej wpadka wypadka niż sabotaż 😉

  5. wolę wersję o tym, że jestem:”too cool”. bardziej przemawia do mego ego.

Skomentuj

